Supervisie en leertherapie

Ik geef supervisie in het kader van de gz-opleiding en de opleiding tot cognitief gedragstherapeut en in het kader van de opleiding tot cognitief gedragstherapeut of persoonlijke ontwikkeling als therapeut kan leertherapie plaatsvinden.

 

Supervisie

Ik geef supervisie in het kader van de gz-opleiding en de opleiding tot cognitief gedragstherapeut. Tevens heb ik ruime ervaring met begeleiden van N=1 studies.

Mijn uitgangspunt voor supervisie is dat er een open sfeer is en de supervisant zich veilig voelt. Daarnaast worden er concrete doelen afgesproken om aan te werken.

Voor er met een supervisietraject wordt gestart, vindt er een kennismakingsgesprek plaats waarin doelen worden afgestemd en verdere uitleg wordt gegeven over de werkwijze, wensen, doelen en praktisch afspraken voor de supervisie.

Leertherapie

In het kader van de opleiding tot cognitief gedragstherapeut of persoonlijke ontwikkeling als therapeut kan leertherapie plaatsvinden.

Er wordt gewerkt aan je persoonlijke leerdoelen en valkuilen door middel van cognitieve gedragstherapie, indien nodig EMDR of schemagerichte technieken.

N=1 en N=2

Ik begeleid ook het schrijven van N=1 en N=2 studies.

N=1 begeleiding is gericht op de begeleiding bij het schrijven van een N=1 of N=2 verslag in het kader van de VGCt opleiding. Dit is een bekwaamheids proef voor elk aankomend cognitief gedragstherapeut. Hierbij doe je verslag van een cognitief gedragstherapeutische behandeling van minimaal 20 sessies. Of 2 behandelingen van elk 10 sessies. Deze begeleiding telt mee als supervisie, waarbij tevens andere cliënten ingebracht kunnen worden. Leesuren worden tevens gerekend volgens mijn vastgestelde tarief. De N=1 begeleiding zal opgestart worden na een kennismakingsgesprek.

Klik hier voor de richtlijnen N=1 en N=2 verslag (PDF).